Lectura del Manifest del 25N

L’alumnat de l’Institut ha participat activament en la lectura del Manifest del 25N, en un acte organitzat per la Taula de Gènere del Centre Cívic Barceloneta. Aquesta jornada, centrada en la lluita per l’eliminació de la violència contra les dones, ha estat una oportunitat per reflexionar i sensibilitzar sobre la importància d’un futur lliure de violències.

Volem agrair a la Taula de Gènere del Centre Cívic la seva implicació en la redacció i organització de l’esdeveniment, així com a totes les persones que hi van col·laborar.

Amb accions com aquesta, continuem treballant plegats per una societat més igualitària i sense violències.

Alumnes del CFGM de Química Industrial visiten empreses del sector químic

Els estudiants del CFGM de Química Industrial 1 i 2 de l’Institut Narcís Monturiol han participat en una jornada formativa organitzada per les Terminals Químiques del Port de Barcelona. Durant l’activitat, empreses destacades com DECAL i TRADEBE van oferir xerrades sobre la seva activitat i el funcionament de les instal·lacions.

A més, els alumnes van tenir l’oportunitat de visitar @Covestro, on van conèixer de primera mà les possibles sortides professionals que els esperen en el sector químic. Una companya que actualment està realitzant la formació DUAL a DECAL va compartir la seva experiència i va explicar les tasques que desenvolupa.

Premi ImpulsFP a la Innovació per al nostre alumnat d’Operacions de Laboratori

Estem molt orgullosos del grup d’alumnes del CFGM d’Operacions de Laboratori de l’Institut Narcís Monturiol, format per l’Íngrid, la Mariela i la Maria, que ha estat guardonat amb el 2n Premi ImpulsFP a la Innovació.

El lliurament del premi va tenir lloc a l’Institut Pedralbes, on es va reconèixer la feina i dedicació d’aquest equip, que ha destacat per la seva creativitat i esforç en aquest projecte.

Erasmus+ a Finlandia de l’Eduard Barrull

L’Eduard Barrull, coordinador d’innovació InnovaFP ha anat a conèixer el sistema educatiu Finlandès i les innovacions que s’hi estan realitzant en el marc del projecte Erasmus+ de la Unió Europea per a Professionals de la Formació Professional. L'estada ha estat possible i organitzada per la Fundació BCN FP. En aquesta estada hi hem anat 6 professors de Formació professional de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona: El Jofre Sendrós de l’Institut Bonanova, la Laura Dyson de l’Escola Pia Nostra Senyora, la Marina Graells de l’Institut Escola del Treball de Barcelona i la Sonia Duarte de l'Institut Escola d’Hosteleria i Turisme de Barcelona.
En concret, vam conèixer el proveïdor educatiu Omnia, situat a Espoo una ciutat contigua de Helsinki, la capital. A Omnia hi fan classe actualment 13.000 estudiants de Formocació Professional o, com es diu en anglès, “Vocational Educationa and Training” (VET). Omnia té un catàleg extens i també dona classe d’educació secundària superior (el nostre batxillerat), a adults, immigrants o refugiats, a empreses i ajuda altres països a implementar un sistema educatiu.
A Finlandia els ensenyaments VET es basa en diferents principis com per exemple, l’ensenyament continu, les competències, la flexibilitat, l’aprenentatge basat en la feina o la formació per objectius personals.

Visita i formació al centre per part d'Innova Didàctic

Formació al nostre centre per part d'@Innovadidactic amb l'alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior de Química Industrial. Aprenent a pujar dades al núvol amb @arduinoblocks. Després de la formació van tenir l'oportunitat de visitar el centre i els nostres laboratoris.

Formació Innova Formació Innova Formació Innova Formació Innova

Projecte Barceloneta: Potenciem la formació steam entre les noies!

Projecte Barceloneta: Potenciem la formació steam entre les noies!

Els centres públics del barri de la Barceloneta han creat el Projecte Barceloneta, promogut per la inspectora d’educació de la zona, la Sra. Àngels Rodríguez. Un dels objectius d’aquest projecte és promoure la formació STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) entre les noies.

Centres participants:

  • Escola bressol municipal La Mar
  • Escola Alexandre Galí
  • Escola Mediterrània
  • Institut Joan Salvat i Papasseit
  • Institut Narcís Monturiol
  • Institut de Nàutica de Barcelona
  • Centre de Formació d'Adults Barceloneta
  • Campus Mar – UPF
Projecte Barceloneta

MAKERFest!

El coordinador d'innovació InnovaFP de l'institut, Eduard Barull va participar en la jornada MAKERfest organitzada per impulsFP al DFactory Barcelona i el seu grup va guanyar en l’eix de Realitat Virtual i Augmentada!

El MAKERfest és una Fira amb tallers, xerrades, workshops i altres activitats adreçades al professorat de la Formació professional i té com a finalitat la difusió de les tecnologies provinents de la indústria 4.0. És la primera hackató de docents a Catalunya.

En aquesta jornada es va treballar durant un matímitjançant la metodologia Design Thinking per resoldre el repte proposat basat en tres eixos: Intel·ligència artificial, Indústria Additiva i Realitat Virtual (RV) i Realitat Augmentada (RA).

Es van fer petits grups de 4 / 5 persones amb participants d'altres instituts. El grup on participava el nostre coordinador va rebre l’encàrrec de fer un prototip d'un simulador en Realitat Virtual / Augmentada per a cicles o mòduls d'administració i gestió.

Mans a l'obra! Van proposar el joc-simulador anomenat Aventura al despatx que tenia per objectius la gestió de l'estrès en un entorn laboral i presa de decisions.

Si jugues a “Aventura al despatx” se t'adjudicarà una comanda del teu primer client: Es tracta d'una comanda molt gran que implicarà guanys econòmics per l'empresa, però també implicarà molts contratemps...

La resolució del joc et permetrà la valoració de diferents opcions amb pros i contres cadascuna d'una manera immersiva.

A tall de recapitulació, la jornada va ser enriquidora perquè es va poder aprendre sobre metodologies d'innovació aplicades a un cas pràctic amb una tecnologia que no ens és familiar, i a més, es van poder compartir experiències amb d’altres instituts.

Podeu mirar la solució a:https://youtu.be/2r9-Mjg70Eg?t=991…

Rebem la visita de l'empresa GRIFOLS

El passat 25 d'octubre vam rebre la visita d'una representació de l'empresa GRIFOLS per fer una xerrada als nostres estudiants: Isabel Soler, Corporate Director Recruiting and Staffing, Natàlia Quintero, Cap de Secció de Control Microbiològic i Marta Grané, Cap de torn de Producció, que precisament va començar a l'empresa fent unes pràctiques de cicles formatius.

Ens van fer una presentació de l'empresa, des dels seus orígens el 1909 fins a l'actualitat, pioners en la cura de la salut i el benestar de les persones arreu del món. També ens van informar del seu programa de formació DUAL. De fet, vuit alumnes del nostre institut han estat seleccionats per començar aquesta tardor en aquest programa; tres alumnes del CFGS Laboratori d'Anàlisi i Control de Qualitat i cinc alumnes del CFGS Fabricació de productes farmacèutics, biotecnològics i afins.

Les ponents van emfatitzar que aquest programa busca incorporar els joves estudiants a la plantilla un cop hagin acabat les pràctiques. Totes tres professionals van insistir en que una bona actitud és la qualitat més buscada en un treballador. Ho tindrem en compte!

L'institut Narcís Monturiol participa dins del Consell Sectorial Químic

L'institut Narcís Monturiol participa dins del Consell Sectorial Químic, en el Informe General de Prospectiva 2023-2026, generat per l' Agència #FPCAT.

En primer pla d'esquerra a dreta: Arantxa Martí, Directora associada a Barcelona de @Farmaindustria, Paz Gómez, Àrea d'Anàlisi i dinamització del sistema #FPCAT i Pilar Millàs, Coordinadora de la Xarxa de la família professional Química i el nostre Director Jose Reina.

Premi a la millor activitat didàctica de Formació Professional

El passat 5 d'octubre, les professores Montserrat Llamas i M. Àngels Queral del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Planta Química del nostre institut, van ser guardonades amb el premi a la Millor Activitat Didàctica de Formació Professional per l'Associació de docents Grup_Aprènoline.

Amb aquest premi es reconeix el treball i la dedicació de les nostres docents, visibilitzar el conjunt de materials i experiències didàctiques que es fan en el centre i potenciar el treball per competències tot emprant les eines digitals.

Aquí teniu el vídeo de l'activitat.

Enhorabona companyes!